29 Aralık 2010 Çarşamba

Sigara Çakmak Arası

Çok uzun zaman alır aslında,bir sigaranın yanıp küle dönmesi..
Bir mutluluk doğar kucağına..
Hatta ölür bile bu sürede..
Çakmak taşından çıkan alev ahmaktır son derece..
O bir sigarayı yaktığını sanarken,umutlarımdır aslında yaktığı..
Ben de yakın dururum her halimle zaten deliliğe..
Önce,kullanılmamaktan yıpranmış paketimden bir umut çıkarırım..
Sonrası bir hareketime bakar..
Gözümü kırpmam,beni kül edecek yangını başlatırım..
Sigarama götürdüğümü sanarken ben,aslında umutlarıma götürürüm elimdeki sözde kıvılcımı..
Yani sigaram gibi,kendimi de kandırırım..
Bal gibi bilirim oysa,
Tek bir hamlenin beni ne hale getirebileceğini..
Zaten budur usanmadan yaptığım..
Önce,el değmemiş umutlar var ederim kendime..
Sonra,yakarım onları bir ateşle..
Önce,hiç kurulmamış hayaller sunarım düş ülkeme,
Sonra,yıkarım onları tek hareketimle..
Yakarım kendimi bile bile..
İçime çektiğim hüzün,öldürür içimdeki mutluluk kırıntılarını..
Hüzün solur,ölü mutluluklar üflerim havaya..
Yine de vazgeçmem bu gidiş gelişlerden..
Hiç bıkmam,acılarımı tekerrüre sürüklemekten..
İçten içe kıvanç bile duyarım aslında,çok utanır göründüğüm deliliğimden..
Çünkü bilirim..
Yanmaktan korkarsam,duman olup dağılamam havaya..
Çünkü bilirim..
Bitmekten korkarsam,hiç başlayamam da..
Ve bilirim çünkü,
Yakın durmazsam deliliğe,
Uzak kalırım aşka da..
Hem nefes vermekten korkup,soluğunu içinde tutarsa da ölmez mi insan?..
Ben ihtimal veriyorum yaşamaya..
Kuraya girecek cesaretim var hiç olmazsa..
Alev alırım alt tarafı..
Sonrası,yangının sızısı..
Bu değil midir zaten yaşatan insanı?..
Hayat dediğin,sigara çakmak arası..
Aşk dediğinse,hayat hikayesinin en güzel nüansı...
Sigara yanmaktan anlar,çakmak yakmaktan..
Hepsi bu kadar kısa işte,
Ne mutlu der giderim,anladıysam..
Hayat dediğin kısacık işte..
Bir sigarayla çakmağın aşkı kadar belki de..
Bu hayat dediğin;çakmak alevi sadece..
Yani hayat,kül olmayı öğrenmece..
Neyse,dedim ya;
Çok uzun zaman alır aslında bir sigaranın yanıp küle dönmesi..
Bir aşk doğar kalbine,hatta ölür bile bu sürede...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder