2 Şubat 2011 Çarşamba

Rotada...

Umutlardır yaşatan, ölümünü yüreğin.. Ve umutlardır, yaşatan aşkı.. Belki bitseydi, ya da hiç olmasaydı ihtimaller..
"Belki"lerim bulsaydı sıfırı ya da hiç yükselmeyip sıfırda kalsaydı...
Olanaksız kılsaydı seni koşullar.. Azalırdı, ya da daha az olurdu bu azap..
Oysa pişmanlıklar ve "Keşke"ler, "Belki"lerimle çete kurmuş..
Sonumu hazırlamışlar haince.. Büyümüşler an be an zihnimde..
Keskin bir şekli yoktu yaşananların, yoktu belirgin bir formu;
muhtemel yaşanacakların, ya da yaşanamayacakların..
Yargılarım da net değildi bu yüzden.. Ve yaşatıyordu acıyı bu amansız kuşkular..
"Acaba"lar saldırıyordu üstüme... Hani o "mümkün-olası"lar..
Yaşanmamış, yaşanası senaryolar.. Ve içlerinden en yaşanmayası olanlar..
Zorlanıyorum... Nerden gelip, nereye gittiği belirsiz bir duygu selinin tam ortasında kalmış, can çekişen bir,
"yer"e yabancı gibiyim şimdi..
Yerlisi değilim ki yüreğinin.. Böylesi bir dışlanmışlık duygusu var içimde sonsuza değin sığınmayı dilediğim yürekten..
Açık denizlere kovulmuş bir gemi gibiyim sığ limanlardan.. Yolunu şaşırmış bir yolcu gibi ya da..
Dilini bilemediği için oranın, yönünü soramayan..
Ne demeli ki şimdi sana?
Tanımıyorum, ne yapmalı?..
Bak.. Yine bir "Keşke"!..
Seni öğrenmeye fırsatım olsaydı..
Sonu gelmez bu yazının.. Yazılmış bu yazgının.. Mutlu sonu bu masalın.. Gelmez.. Gelmeyecek, anladım..
Ama çok zor kabullenmek, bu küçük düşüşü sineye çekmek..
Umutlardır yaşatan ölümünü yüreğin.. Ve umutlardır yaşatan, yüreğin ölümünü yaşatan aşkı..
Belki bitseydi ihtimaller.. "Belki"lerim bulsaydı sıfırı.. Olanaksız kılsaydı seni koşullar.. Daha az olurdu azap, derken;
bitti ihtimaller.. "Belki"ler de buldu sıfırı.. Olanağı yokmuş sahiden, zorlamanınsa anlamı.. Doğruymuş, anladım..
Olanı yok edemez, olmayanı olduramazmış insan.. Ufuklarına özlemden... Umutlarına yalan rüzgarlar yaratıp hayallerimi uçurmaktan...
Yalan güneşler varedip geceden yarına.. Yağmura hasret kalıp, hiç açmayacak bir çiçeği gölgelemekten...
Karanlıktan sıkıldım.. Koşmaktan.. Yol dümdüz biliyorum.. Önceden çizilmiş rotada, görüyorum... Yol dümdüz.. Ve ben.. Gidiyorum.

1 yorum: